Naslovna  |  Info  |  Vesti  |  U prvoj polovini godini tabloidima 233 hiljade evra za medijske projekte
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

19. 07. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

U prvoj polovini godini tabloidima 233 hiljade evra za medijske projekte

Na konkursima za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja u prvoj polovini ove godine listovima i portalima „Alo“, „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Informer“ i „Srbija danas“ dodeljeno je ukupno 27.425.750 dinara, uprkos tome što su ovi mediji u prošloj godini drastično kršili novinarski kodeks.

Monitoringom Saveta za štampu od avgusta do kraja prošle godine u listovima „Alo“, „Srpski telegraf“, „Kurir“ i „Informer“ zabeleženo je oko tri hiljade prekršaja Kodeksa novinara Srbiji.

Osim njih, portali ePodunavlje, eVršac i ePančevo dobili su više od 9,5 miliona dinara, iako prethodne godine nisu pravdali projekte.

Konkurs Grada Beograda je jedan od drastičnih primera na kojem su ove godine tabloidi dobili ukupno 12, 5 miliona dinara, zbog čega se Udruženje novinara Srbije odreklo novca dobijenog na ovom konkursu.

Podsetimo, Pravilnikom o sufinansiranju medijskih projekata propisano je da komisije prilikom dodele novce moraju da vode računa da li su u prethodnoj godini mediji koji konkurišu kršili zakon i novinarski kodeks.

Informer – rekorder konkursa

Izdavač lista „Informer“ firma „Insajder tim“ i ćerka firma „Info it media“, ove godine su dobili više od 80 hiljada evra na 11 konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti javnog informisanja.

U Beogradu, Novom Sadu, Vršcu, Užicu, Subotici, Sremskoj Mitrovici, Rumi, Pančevu, Novoj Varoši, Kikindi i Staroj Pazovi obe firme dobile su 9.500.000 dinara.

Inače, prema monitoringu Saveta za štampu list „Informer“ je od avgusta do decembra 2018. godine imao 600 prekršaja novinarskog kodeksa.

Novac Beograđana i listu „Alo“

Preduzeće Dnevne novine Alo d.o.o, izdavač ovoga lista, na konkursu Grada Beograda dobio je 5,5 miliona dinara, iako je u prošloj godini „Alo“ sa 929 prekršaja, bio rekorder u kršenju novinarskog kodeksa.

Portal Srbija danas – nastavljena prošlogodišnja praksa

Vlasnik firme „New media team“ iz Beograda Strahinja Vujadinović i beogradska firma „AB media“ vlasnice Ana Abramović na ovogodišnjim konkursima za medijske projekte dobili su ukupno pet miliona dinara u 12 lokalnih samouprava.

Obe firme prijavljivale su se na medijskim konkursima za sadržaj koji će biti objavljen na sajtu srbijadanas.com.

Podsetimo, portal je preko ovih firmi dobijao novac na medijskim konkursima i prošle godine, o čemu je UNS pisao, uprkos tome što je 2017. godine prema istraživanju Saveta za štampu 938 puta prekršio novinarski kodeks.

Portalu lista „Srpski telegraf“ milioni preko druge firme

Firma Emit 24 d.o.o. iz Beograda ove godine je u 12 lokalnih samouprava dobila 4.350.000 dinara. Ovo preduzeće je u osam od pomenutih 12 lokalnih samouprava konkurisala za medijski sadržaj koji će biti objavljen na portalu lista „Srpski telegraf“ (koji se zove republika.rs), dok u ostalim ne piše preko kog medija će projekti biti realizovani.

Firma Emit 24 novac je dobila u Vršcu, Subotici, Smederevu, Rumi, Plandištu, Pančevu, Odžacima, Novom Sadu, Novoj Varoši, Smederevskoj Palanci, Užicu i Beloj Crkvi.

Inače, Savet za štampu utvrdio je da je list „Srpski telegraf“ prošle godine, sa 769 tekstova u kojima su zabeleženi prekršaji, bio drugi po redu u kršenju novinarskog kodeksa.

„Kuriru“ najmanje novca

Adria media Grupa, izdavač lista „Kurir“ dobila je u prvoj polovini ove godine 3.075.750 dinara na sedam medijskih konkursa, što je najmanje novca u odnosu na druge tabloide.

Ova kompanija pojavljivala se na medijskim konkursima za sadržaj koji će proizvesti „Kurir“. Novac je dobila u Zaječaru, Svilajncu, Sremskoj Mitrovici, Nišu, Lazarevcu, Obrenovcu i Beogradu.

Prema izveštaju Saveta za štampu list „Kurir“ je u prethodnoj godini imao 701 tekst u kojima su zabeleženi prekršaji Kodeksa novinara Srbije.

Milioni za portal koji vodi kampanju protiv novinara

Firme “Open Vju” i “E Vršac Grup“ su na ovogodišnjim konkursima za sufinansiranje medijskih projekata dobile 9.690.000 dinara u sedam lokalnih samouprava.

Obe firme su u Beloj Crkvi, Kovinu, Pančevu, Plandištu, Smederevu, Smederevskoj Palanci i Vršcu dobile novac za sadržaj koji će biti objavljen na portalima ePodunavlje, ePančevo i eVršac.

Sajtovi ePodunavlje, ePančevo, eVršac i Južni Banat, koje uređuje Aleksandar Čupić su u prošloj i  2017. godini na konkursima za sufinansiranje medijskih projekata dobili su ukupno 31 milion dinara, o čemu je UNS pisao.

Podsetimo, firma „Open Vju“, izdavač portala ePodunavlje nije opravdao Grada Smederevu projekat za koji 2017. godine dobio sedam miliona dinara. Umesto 300 originalnih tekstove, koje je ovaj portal trebalo da proizvede, oko 280 tekstova preuzeto je iz drugih medija, o čemu je UNS pisao.

Inače, Upravni odbor Saveta za štampu u julu ove godine saopštio je da kampanja koju portal ePančevo mesecima vodi protiv novinara portala „Pančevo Si Ti“ Nenada Živkovića predstavlja „drastičan slučaj gaženja svih profesionalnih i etičkih normi“.

Zbog kampanje, Živković je tužio firmu Open Vju, izdavača ePančevo, kao i njegovog urednika Aleksandra Čupića, za povredu ugleda i časti, kao i zbog pretrpljenih duševnih bolova.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten