Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Projektno finansiranje

04. 05. 2018.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

Gradu Smederevu ni „Balkan produkcija“ nije opravdala projekat - kako je potrošeno 4,9 miliona

Firma „Balkan produkcija“ iz Beograda, ni u dodatnom roku koji joj je Grad Smederevo dao, nije dostavila 20 televizijskih emisija, za koje je dobila skoro pet miliona dinara na Konkursu za medije u 2017. godini, već 10, pokazalo je istraživanje Udruženja novinara Srbije (UNS). Gradu Smederevu je vlasnik firme „Balkan produkcija“ Vladan Mihajlović u izveštaju za pravdanje projekta dostavio devet emisija, a u dodatnom roku još jednu, umesto 20, koliko se ova firma obavezala da će uraditi u okviru projekta pod nazivom „Upoznajmo se da bi se bolje razumeli“.

Na UNS-ov poziv vlasnik „Balkan produkcije“ Vladan Mihajlović je rekao da je „zauzet i da pozovemo kasnije“. Na druge UNS-ove pozive, Mihajlović se nije odazivao.

Balkan produkcija:  Izvinjavamo se Gradu…

„Ovom prilikom izvinjavamo se što Vam celokupni materijal nije dostavljen u okviru prvog izveštaja. Naknadnom proverom utvrđeno je da je greška proizvod organizacionog propusta, tokom pakovanja materijala za podnošenje izveštaja“, objašnjava vlasnik firme „Balkan produkcije“ Vladan Mihajlović u pismu Gradu, zbog čega nije opravdao projekat u prvom roku, u kojem je dostavio devet, umesto 20 televizijskih emisija.

Mihajlović je pored izvinjenja i objašnjenja Gradskoj upravi Smedereva, zbog čega nisu dostavljeni medijski sadržaji u prvom roku,  priložio Gradu samo jednu emisiju, u koju je UNS imao uvid, umesto preostalih  11 „televizijskih medijskih sadržaja“.

Emisije emitovane na TV Smederevo

 U prijavi na prošlogodišnjem konkursu za medije, firma „Balkan produkcija“ vlasnika Vladana Mihajlovića, u koju je UNS imao uvid, navodi se da će se proizvedeni medijski sadržaj emitovati na TV Smederevo.

Podsetimo, Gradsko pravobranilaštvo Grada Smedereva podnelo je tužbu protiv TV Smederevo d.o.o. jer nije opravdalo projekat za koji je na prošlogodišnjem konkursu dobilo dva miliona dinara, i u tužbi zahtevalo da novac Gradu bude vraćen.

Iako je „Balkan produkcija“, kao i TV Smederevo, navela u prijavi za konkurs, da su ciljna grupa, između ostalih, građani i građanke Smedereva, ovu televiziju kako su pisali mediji, nije moguće videti u ovom Gradu.

Direktor i glavni i odgovorni urednik TV Smederevo Jovica Šešlak rekao je ranije UNS-u, da je ova televizija  može da se gleda samo preko antene, koju koristi „5-10 odsto seoskog stanovništva“, a da kablovski emiteri ne žele da ih prenose u Smederevu zbog „pritiska gradonačelnice Smedereva“.

Firma „Balkan produkcija“ je u pravdanju projekta u dodatnom roku Gradu dostavila i „dinamiku emitovanja“  TV emisije „Upoznajmo se da bi se bolje razumeli“ na TV Smederevo.

Oni su u dopisu Gradskoj upravi Grada Smedereva naveli da se „trajanje emisija i vreme, odnosno dužina emitovanja, ne poklapaju u potpunostu, pošto TV Smederevo u pomenutoj satnici računa i odjavu ili najavu u okviru njihovog programa“.

U nalozima za emitovanje priloga, koje je potpisao direktor i glavni i odgovorni urednik TV Smederevo Jovica Šešlak, a koje je „Balkan produkcija“ dostavila Gradu, u koje je UNS imao u uvid, stoji da je 14 emisija emitovano u trajanju od sat vremena, od novembra do decembra prošle godine, umesto 20 koliko je „Balkan produkcija“ trebalo da proizvede za skoro pet miliona dinara.

Šta je proizvela „Balkan produkcija“

Iako se u prijavi na konkurs navodi da projekat „Upoznajmo se da bi se bolje razumeli“ podrazumeva proizvodnju 20 televizijskih medijskih sadržaja (19 emisija u trajanju od deset minuta i jedna u trajanju od 30 minuta), beogradska firma je u izveštaju za pravdanje projekta, a u koji je UNS imao uvid,  dostavila osam emisija u trajanju od 10 minuta, i po jednu od 20 i 30 minuta.

Kako se navodi u izveštaju za pravdanje projekta, emisije su  osim na TV Smederevo, bile emitovane i na društvenim mrežama.

Ipak, na društvenim mrežama, ove emisije nisu objavljenje, a u pretrazi društvenih mreža ne postoji profil/stranica sa imenom ove firme ili projekta.

U  prijavi na konkurs „Balkan produkcije“ navodi se i da će u izveštaju za pravdanje dostaviti „najmanje dve objave u lokalnim medijima i/ili portalima“, kao i linkove ka objavama i pres kliping.

Ipak, u izveštajima za pravdanje projekta, beogradska firma nije dostavila dokaz da su emisije  emitovane u drugim medijima.

Neopravdan projekat i ugašena firma

Vlasnik firme „Balkan produkcija“ Vladan Mihajlović, kako stoji na sajtu Agencije za privredne registre (APR), ugasio je ovu firmu 10. aprila, a zahtev za „odjavu“ podnet je APR-u  5. aprila ove godine.

Beogradska firma „Balkan produkcija“ osnovana je 26. juna prošle godine, prema podacima iz registra preduzetnika APR-a, pod imenom „Vladan Mihajlović PR proizvodnja audio-vizuelnih proizvoda Balkan produkcija Beograd”. 

Kao i firma „Open View“ d.o.o,  koja još nije opravdala projekat Gradu Smederevu, a za koji je dobila sedam miliona dinara, o čemu je UNS ranije pisao, i firma „Balkan produkcija“ nije postojala u vreme kada je raspisan prvi konkurs za medije u ovom Gradu koji je poništen, a zatim  u avgustu opet raspisan novi , na kome su ove novonastale firme višemilionski prihodovale.

Sav novac „Balkan produkcija“ uplatila jednoj firmi

Firma „Balkan produkcija“ je skoro pet miliona dinara koje je dobila na prošlogodišnjem smederevskom konkursu za medije uplatila jednoj firmi, koja nije postojala u vreme kada je raspisan ovaj konkurs, ali i kada je doneto Rešenje o raspodeli sredstava za medija u ovom Gradu.

Firmi „Nightdiz“ d.o.o. iz Pančeva, kojoj je firma „Balkan produkcija“ uplatila skoro pet miliona, kako se navodi u izveštaju za pravdanje, a koji je UNS imao u uvid, osnovana je u septembru prošle godine, njena delatnost je „specijalizovana dizajnerska“, osnovana sa kapitalom od 100 dinara, stoji na APR-u.

Firmi „Nightdiz“ d.o.o. sredstva su uplaćivana od 5. do 27. decembra prošle godine, prema izvodima iz banke firme „Balkan produkcije“, koje je dostavila Gradu Smederevu, u koje je  UNS imao uvid.

Pančevačkoj firmi uplaćen je milion za „proizvodnju televizijskog sadržaja“, dok je za montažu emisija 600 hiljada, a za troškove emitovanja 200 hiljada dinara.

Za izradu jedne špice i najave emisije firmi „Nightdiz“ uplaćeno je 250 hiljada, a za obradu zvuka oko pola miliona dinara.

 Za „studijske troškove pripreme i izrade medijskog sadržaja“ firma „Balkan prodkcija“  je pančevačkoj firmi uplatila 206 hiljada, a za lekturu i korekturu „dela medijskog sadržaja“ 180 hiljada dinara.

Firmi „Nightdiz“  je za „obuku tima“ uplaćeno 250 hiljada, za troškove „dizajna panela za snimanje“ 220 hiljada, za obradu 20 fotografija 400 hiljada, za „usluge osvetljenja“ 300 hiljada i za „izradu muzičkih sekvenci“ 200 hiljada dinara.

Kome je Grad Smederevo dao 14 miliona na konkursu za medije

 Od prošlogodišenjeg konkursa za medije u Gradu Smederevu, firma „Open View“ d.o.o, “Balkan produkcija“ i TV Smederevo d.o.o. prihodovale su oko 14 miliona dinara, koje, iako im je Grad dao dodatni rok, još uvek nisu opravdali projekat.

Firma „Open View“, izdavač portala ePodunavlje,  u izveštaju za pravdanje projekta Gradu Smederevu dostavila je oko 15 vesti vesti i pet video priloga, koji su prenošeni iz drugih medija bez potpisivanja izvora, umesto 300 proizvedenih originalnih medijskih sadržaja, novog portala i aplikacije za mobilne telefone, koji je trebalo da budu izrađeni za sedam miliona dinara, koliko je ova firma dobila na prošlogodišnjem konkursu za medije.

U dodatnom roku, koji je Grad dao, ova firma je dostavila 300 medijskih sadržaja objavljenih na ePodunavlju, međutim većina tekstova u koje je UNS imao uvid, preuzeti su iz drugih medija sa ili bez navođenja izvora. Od ukupno 300 „originalnih medijskih sadržaja“ koje je ePodunavlje trebalo da proizvede, oko 280 tekstova preuzeto je iz drugih medija.

TV Smederevo d.o.o. je na prošlogodišnjem konkuru za medije u Gradu Smederevu prihodovalo dva miliona dinara, za projekat koji je još uvek nije opravdan Gradu.

Osim, četrdesetak naloga za službena putavanja u Suboticu „zbog obuke za medijski projekat“ i finansijskog i narativnog izveštaja za pravdanje projekta Gradu, TV Smederevo d.o.o. nije dostavilo medijske sadržaje,  koji je trebalo za budu proizvedeni projektom.

 Ni u dodatnom roku koji je TV Smederevo d.o.o. imalo nisu dostavljeni medijski sadržaji, a Gradsko pravobranilaštvo ovog Grada podnelo je tužbu protiv ove televizije, o čemu je UNS ranije pisao.

Nema komentara.

Ostavi komentar

NUNS zadržava pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni na veb sajtu.
Neće biti objavljivani komentari koji sadrže govor mržnje, pretnje, uvrede i psovke.
Očekujemo da tekstovi budu pravopisno i gramatički ispravni.
Komentari objavljeni na ovom veb sajtu predstavljaju privatno mišljenje njihovih autora a ne zvaničan stav NUNS-a.

NUNS bilten

Prijavite se na naš bilten